Regulamin Rady Mieszkańców Osiedla SM OGNIWO
REGULAMIN RADY MIESZKAŃCÓW OSIEDLA SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „OGNIWO” W ŁODZI
I. Postanowienia ogólne
1. Rady Mieszkańców Osiedla, zwane dalej Radami, są reprezentantami członków uprawnionych do lokali położonych w poszczególnych osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „Ogniwo”, zwanej dalej Spółdzielnią.
2. Rady działają na podstawie postanowień paragrafów 119 – 122 Statutu Spółdzielni i niniejszego regulaminu.
3. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
a/ nieruchomość – podstawowa nieruchomość ewidencyjna obejmująca budynek lub budynki wraz z gruntem przynależnym do tego budynku lub tych budynków, w której ustanawia się odrębną własność lokali,
b/ lokal – lokal, do którego ustanowione jest spółdzielcze prawo lub prawo odrębnej własności; wyróżniamy lokale mieszkalne, użytkowe i garaże.
II. Zakres działania Rad Mieszkańców Osiedla
1. Rady współdziałają z kierownictwem administracji osiedla w zakresie gospodarowania w osiedlu.
2. Do zakresu działania Rad należy:
a/ zgłaszanie wniosków do Zarządu i Rady Nadzorczej Spółdzielni w zakresie gospodarki nieruchomościami Spółdzielni, szczególnie dotyczącej tworzenia i realizacji planów remontów,
b/ współdziałanie z Zarządem Spółdzielni w sprawowaniu kontroli nad działalnością administracji osiedla,
c/ zgłaszanie do Zarządu Spółdzielni wniosków i opinii w sprawach najmu garaży oraz pomieszczeń na cele użytkowe i gospodarcze, instalowania nośników reklam, anten itp.,
d/ zgłaszanie i opiniowanie wniosków dotyczących utworzenia na terenie osiedla placówek gospodarczych i socjalnych,
b/ współdziałanie z Zarządem Spółdzielni w sprawowaniu kontroli nad działalnością administracji osiedla,
c/ zgłaszanie do Zarządu Spółdzielni wniosków i opinii w sprawach najmu garaży oraz pomieszczeń na cele użytkowe i gospodarcze, instalowania nośników reklam, anten itp.,
d/ zgłaszanie i opiniowanie wniosków dotyczących utworzenia na terenie osiedla placówek gospodarczych i socjalnych,
e/ współdziałanie z organami samorządu terytorialnego i organizacjami społecznymi w dziedzinie realizacji zadań gospodarczych, socjalnych i kulturalnych w osiedlu oraz innych zadań o charakterze ogólnomiejskim,
f/ opiniowanie i kierowanie bezpośrednio do Zarządu Spółdzielni zgłoszonych przez członków wniosków i skarg na działalność administracji osiedla,
g/ zgłaszanie, opiniowanie, uzgadnianie i zatwierdzanie projektów wykorzystania terenów i infrastruktury osiedla.
f/ opiniowanie i kierowanie bezpośrednio do Zarządu Spółdzielni zgłoszonych przez członków wniosków i skarg na działalność administracji osiedla,
g/ zgłaszanie, opiniowanie, uzgadnianie i zatwierdzanie projektów wykorzystania terenów i infrastruktury osiedla.
3. W zakresie działalności remontowej Spółdzielni, Rady mają prawo żądać od Zarządu Spółdzielni niezbędnych wyjaśnień.
4. W sprawach skomplikowanych Rady mogą żądać pomocy ze strony komisji działających przy Radzie Nadzorczej Spółdzielni.
III. Wybór i odwołanie członków Rady Mieszkańców Osiedla
1. Rada składa się z czterech do dziesięciu osób wybieranych na okres trwania kadencji, zgodnie z par. 119 ust. 4 Statutu Spółdzielni, w głosowaniu tajnym, pośród nieograniczonej liczby kandydatów będących członkami Spółdzielni, przez członków uprawnionych do lokali w poszczególnych osiedlach.
2. Mandat członka Rady wygasa z upływem kadencji.
3. Utrata mandatu przed upływem kadencji następuje na skutek:
a/ rezygnacji,
b/ ustania członkostwa w Spółdzielni,
c/ zmiany lokalu na lokal położony na terenie innego osiedla,
d/ odwołania przez zebranie członków uprawnionych do lokali w danym osiedlu, zwykłą większością głosów.
4. W razie utraty mandatu członka Rady , najbliższe zebranie członków uprawnionych do lokali w danym osiedlu dokonuje wyboru innego członka , na okres do końca kadencji rady.
IV. Organizacja pracy Rady Mieszkańców Osiedla
1. Rada, na okres trwania kadencji, wybiera ze swego grona przewodniczącego
i sekretarza, którzy stanowią prezydium Rady.
i sekretarza, którzy stanowią prezydium Rady.
2. Do obowiązków prezydium Rady należy:
a/ organizowanie pracy Rady,
b/ przygotowanie posiedzeń i ustalenie porządku obrad Rady,
c/ nadawanie biegu wnioskom podjętym przez Radę i czuwanie nad ich realizacją,
d/ ustalanie dyżurów członków Rady w miarę potrzeby.
3. Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
4. Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący Rady, zawiadamiając o terminie
i miejscu posiedzenia kierownika administracji.
i miejscu posiedzenia kierownika administracji.
5. W zależności od spraw objętych porządkiem obrad w posiedzeniach Rady bierze udział kierownik właściwej administracji.
6. Posiedzenia Rady są protokołowane. Protokóły podpisują przewodniczący Rady oraz osoba protokołująca.
7. Wnioski Rady podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności
co najmniej połowy członków Rady, w tym przewodniczącego Rady. Przy równości głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.
co najmniej połowy członków Rady, w tym przewodniczącego Rady. Przy równości głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.
8. O stanowisku Rady w danej sprawie przewodniczący Rady powiadamia Zarząd
i Radę Nadzorczą Spółdzielni, przesyłając w ciągu 10 dni treść podjętych wniosków. Przesłanie odpisu protokółu zależy od uznania Rady.
i Radę Nadzorczą Spółdzielni, przesyłając w ciągu 10 dni treść podjętych wniosków. Przesłanie odpisu protokółu zależy od uznania Rady.
9. Rada składa sprawozdanie ze swej działalności na zebraniu sprawozdawczo-wyborczym członków uprawnionych do lokali w poszczególnych osiedlach. Sprawozdanie powinno zawierać co najmniej informacje o pracach Rady, podjętych wnioskach i sposobie realizacji wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków uprawnionych do lokali położonych w danym osiedlu.
V. Postanowienia końcowe
1. Za udział w posiedzeniach Rady jej członkowie mogą otrzymywać wynagrodzenie, przewidziane w Statucie Spółdzielni.
2. Członkowie Rady Nadzorczej Spółdzielni mają prawo przeglądania protokółów Rady.
3. Obsługę biurową Rady prowadzi kierownik administracji osiedla lub wyznaczony przez niego pracownik.
4. Wszystkie dokumenty związane z działalnością Rady przechowuje administracja osiedla.
5. Kontakt członków uprawnionych do lokali położonych w danym osiedlu z Radą odbywa się za pośrednictwem administracji danego osiedla.
6. O terminach posiedzeń Rady administracja osiedla informuje członków uprawnionych do lokali położonych w danym osiedlu, przez wywieszenie informacji w tablicach ogłoszeń.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2011 roku, zgodnie z uchwałą Rady Nadzorczej
SM „OGNIWO” w Łodzi nr 55 z dnia 25 stycznia 2011 roku.
SM „OGNIWO” w Łodzi nr 55 z dnia 25 stycznia 2011 roku.
« poprzednia | następna » |
---|
Poprawiony (wtorek, 01 marca 2022 14:03)
WSTECZ