Menu witryny
  • STRONA GŁÓWNA
  • HISTORIA SPÓŁDZIELNI
  • KONTAKTY
  • ORGANY SPOŁDZIELNI
  • STATUT
  • REGULAMINY
  • NIERUCHOMOŚCI
  • WALNE ZGROMADZENIE 2023
  • WALNE ZGROMADZENIE 2024
  • WALNE ZGROMADZENIE 2025
  • RODO

Regulamin porządku domowego w S.M. OGNIWO

 




 

REGULAMIN
porządku domowego w Spółdzielni Mieszkaniowej „Ogniwo” w Łodzi

 tekst ujednolicowny  z dnia 26.11.2019 r.

 

I. Postanowienia ogólne


1. Poniższy regulamin stosuje się w nieruchomościach Spółdzielni Mieszkaniowej „Ogniwo” w Łodzi zwanej dalej Spółdzielnią.
2. Postanowienia regulaminu określają obowiązki Spółdzielni i użytkowników lokali w nieruchomościach Spółdzielni.

 

3. Postanowienia regulaminu mają na celu ochronę mienia Spółdzielni, utrzymania bezpieczeństwa, higieny i estetyki budynków i ich otoczenia oraz zapewnienia warunków zgodnego współżycia użytkowników lokali.
4. Użytkownik lokalu jest odpowiedzialny w zakresie postanowień regulaminu za wszystkie osoby zamieszkujące w jego lokalu.
5. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
    a/ użytkownik lokalu – osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu lub osoba korzystająca z lokalu o nieuregulowanym stanie prawnym,
    b/ lokal – lokal, na którym ustanowione jest spółdzielcze prawo do lokalu lub prawo odrębnej własności, a także lokal o nieuregulowanym stanie prawnym lub lokal w najmie,
    c/ pomieszczenia ogólnego użytku - pralnie, suszarnie, korytarze w klatkach schodowych, w tym korytarze piwniczne, w budynku,
    d/ nieruchomość wspólna (części wspólne w nieruchomości)  - grunt oraz wszystkie części budynków lub budynku wraz z urządzeniami, które nie służą wyłącznie użytkownikowi lokalu; zaliczamy do nich w szczególności: fundamenty, mury, konstrukcje, elewacje, stropy, dach, okna w klatkach schodowych i piwnicach, pomieszczenia ogólnego użytku, pomieszczenia techniczne, przewody wentylacyjne i kominowe, drzwi wejściowe do budynku, dźwigi, instalacje centralnego ogrzewania z grzejnikami, instalacje wodno-kanalizacyjne, elektryczne, gazowe a także inne urządzenia i sieci usytuowane w obrębie lub na terenie nieruchomości,
    e/  miejsca parkingowe (postojowe)  - wydzielona powierzchnia na terenie nieruchomości ogrodzonej przeznaczona na parkowanie pojazdów samochodowych,
    f/   osoby zamieszkałe w lokalu - osoby przebywające w danym lokalu przez okres dłuższy 

niż 14 dni, bez względu na fakt zameldowania bądź zgłoszenia ich do zamieszkania przez użytkownika lokalu; liczbę osób w lokalu ustala się na podstawie pisemnych  oświadczeń użytkowników lokali, złożonych w Spółdzielni lub w uzasadnionych przypadkach, na podstawie danych uzyskanych odpłatnie ze zbiorów meldunkowych z Urzędu Miasta Łodzi  bądź na podstawie  stanu faktycznego ustalonego przez pracowników Administracji Spółdzielni.

 

 

II. Podstawowe obowiązki Spółdzielni wobec użytkowników lokali:

1.      Zapewnienie należytego stanu technicznego budynku i jego wyposażenia oraz  ogrodzeń,  bram wjazdowych i furtek  a także utrzymania porządku i czystości w budynkach oraz na przyległych do nich terenach. W przypadku stwierdzenia usterek, awarii niezwłoczne ich usuwanie.

2.      Okresowe kontrolowanie urządzeń i instalacji w lokalach, przez upoważnionych pracowników Spółdzielni.

3.      Wyposażenie odpowiednich pomieszczeń w zbiorniki do składowania odpadków, sprzęt sanitarny i przeciwpożarowy.

4.      Zapewnienie oświetlenia budynków, pomieszczeń ogólnego użytku oraz terenów wokół budynków.

5.      Zapewnienie użytkownikom lokali bezpiecznych dojść do budynków (chodników, schodów itp.).

6.      Wyznaczenie, w miarę możliwości, miejsc do parkowania samochodów zgodnie
z obowiązującymi przepisami.

7.      Oznakowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, budynków i ulic.

8.      Przeprowadzanie okresowych przeglądów pomieszczeń ogólnego użytku pod względem przestrzegania przepisów bhp i przeciwpożarowych.

9.      Przeprowadzanie deratyzacji prewencyjnej co najmniej dwa razy w roku – w terminach: od  15 do 30 kwietnia oraz  od 15  do 30 września  a także na każde polecenie Państwowego Powiatowego  Inspektora Sanitarnego.

10.  Informowanie użytkowników lokali o terminie planowanej deratyzacji a także zapewnienie odpowiedniego oznakowania miejsc wyłożenia trutek.

11.  Zapewnienie drożności dróg ewakuacyjnych.

12.  Oznakowanie administracyjnych rozdzielni elektrycznych.

13.  Oznakowanie zaworów odcinających piony wodne.

14.  Umieszczenie w widocznym miejscu w klatkach schodowych każdego budynku gabloty  (tablicy ogłoszeń)  z  odpowiednimi informacjami, w tym:
     a/ numer  telefonu służbowego pracowników obsługi budynku,
     b/ adres i numer telefonu administracji i służb technicznych dyżurujących w dni wolne od pracy, 
     c/ adres, godziny pracy i numer telefonów służbowych administracji i Zarządu Spółdzielni,
     d/ terminy i miejsca przyjęć  przedstawicieli organów Spółdzielni,
     e/ numery telefonów służb miejskich,
     f/ instrukcje przeciwpożarowa i dróg ewakuacyjnych,
     g/ numer telefonu najbliższego komisariatu policji,
     h/ bieżące informacje i ogłoszenia.

 

 

III. Obowiązki użytkowników lokali i zasady korzystania z nieruchomości wspólnych:

1. W  zakresie porządku i czystości:
    a/ utrzymywać porządek  i czystość w klatkach schodowych, windach, w piwnicach i innych pomieszczeniach ogólnego użytku oraz na terenach przyległych do budynków,
    b/ utrzymywać w czystości drzwi wejściowe  do lokalu od strony klatki schodowej (korytarza) i usuwać  zanieczyszczenia gromadzące się pod wycieraczkami przy drzwiach do lokali,

 

    c/ w przypadku wymiany drzwi wejściowych do lokalu, użytkownik lokalu  zobowiązany jest do niezwłocznego przywrócenia ściany i posadzki wokół otworu drzwiowego  (od strony klatki schodowej)  do stanu  sprzed  wymiany drzwi , poprzez naprawę tynku  i pomalowanie  ściany w rodzaju i kolorze, odpowiadającym  kolorystyce  klatki schodowej oraz naprawę posadzki lub wykładziny.
    d/ nie wrzucać do zsypów i instalacji kanalizacyjnej przedmiotów powodujących ich zapychanie,
    e/ nie wyrzucać czegokolwiek, w tym popiołu tytoniowego, niedopałków i karmy dla ptaków, przez okna,  balkony i tarasy,
    f/ nie trzepać z okien, balkonów, tarasów, w klatkach schodowych i innych pomieszczeniach ogólnego użytku,
    g/ trzepanie dywanów, chodników itp. może odbywać się jedynie w miejscach na ten cel wyznaczonych w dni powszednie, w godzinach od 8.00 do 22.00,
    h/ skreślony
    i/ odpady komunalne (śmieci, odpadki ) należy wynosić do pomieszczeń do tego przeznaczonych i wrzucać do odpowiednich worków lub pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych; w wypadku rozsypania bądź zalania czegokolwiek osoba, która to zrobiła, powinna miejsce zabrudzone niezwłocznie posprzątać,
    j/ w przypadku wykonywania remontu w lokalu, w tym wymiany okien, użytkownik lokalu winien niezwłocznie wywieźć na własny koszt odpady, gruz i śmieci z remontu (w tym wymontowane okna) oraz oczyścić klatkę   schodową, windę i teren wokół budynku; za szkody wyrządzone w mieniu spółdzielczym odpowiedzialność ponosi użytkownik lokalu, w którym wykonywany jest remont,
   k/ korzystanie z pralni i suszarni odbywa się zgodnie z zasadami ustalonymi przez administrację osiedla Spółdzielni; po zakończeniu używania pralni i suszarni pomieszczenia te należy uprzątnąć i wywietrzyć,
   l/ niedozwolone jest karmienie ptaków na balkonach, tarasach  i parapetach okiennych,
  m/ zbędne przedmioty o dużych  gabarytach (stare meble, sprzęt gospodarstwa domowego, RTV) należy składać w wyznaczonych do tego przez administrację miejscach i w terminach ustalonych do ich wywozu.

11   W zakresie  obowiązków użytkowników lokali, do  których przynależą balkony i tarasy służące wyłącznie zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych  tych  użytkowników:

 

a/ konserwacja, naprawa i wymiana następujących elementów balkonów

     i tarasów :

-  okładzin  posadzkowych, uzupełnień, fug-spoin i uszczelnień

-  malowanie wnętrza balkonów  i tarasów w kolorze zgodnym z istniejącą  

   kolorystyką elewacji budynku

-  czyszczenie i udrażnianie wpustów, rynien i obróbek odwadniających

   bezpośrednio balkony i tarasy

-  usuwanie śniegu i lodu z powierzchni balkonów i tarasów w okresie  zimowym,

b/  dodatkowe wyposażenie balkonu lub tarasu, ułożenie wykładzin posadzki i ścian, zabudowa , mocowanie jakichkolwiek urządzeń i elementów do powierzchni  balkonu, tarasu, barierek i ścian (nie utrudniające odwodnienia, nie uszkadzające elewacji, stropów budynku, nie powodujące zagrożenia dla osób trzecich, nie pogarszające warunków ewakuacji  i p.poż.) może być dokonane wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody Spółdzielni,

c/   umieszczanie wszelkiej roślinności na balkonie lub tarasie jest możliwe jedynie w donicach wyposażonych w podstawki zapobiegające przedostawaniu się wody i zanieczyszczeń na powierzchnię balkonu, tarasu; donice, kwietniki itp. powinny być umieszczane w sposób nie stwarzający zagrożenia dla użytkowników nieruchomości i dla elementów budynku (nadmierne miejscowe obciążenie ), ich waga winna umożliwiać ich swobodne przemieszczanie; podlewanie roślinności w taki sposób, aby nie zalewać elewacji budynku oraz balkonów, okien niższych kondygnacji; chwasty i wszelka inna roślinność na czołach płyt balkonowych, krawędziach zewnętrznych tarasów i obróbkach murarskich i blacharskich powinny być systematycznie usuwane,

d/   zabronione jest:

-       używanie agresywnych środków chemicznych mogących uszkodzić elementy balkonu, tarasu lub odwodnienia ich powierzchni

-       wykorzystywanie balkonu lub tarasu jako składowiska, magazynu sprzętu itp.

-       umieszczanie ciężkich donic, skrzyń  z roślinami (krzewy, drzewka ozdobne)

-       mocowanie skrzynek na kwiaty od zewnętrznej strony balkonu lub tarasu,

 

e/   uszkodzenia powstałe z winy użytkownika na balkonie, tarasie oraz będące wynikiem niewłaściwej ich eksploatacji użytkownik usuwa we własnym zakresie; użytkownik balkonu, tarasu pokrywa koszty szkód (strat) jakie poniosła Spółdzielnia lub inni użytkownicy lokali z tytułu niewłaściwego korzystania  z balkonu, tarasu,

f/   obowiązkiem użytkowników tarasów i balkonów jest ponadto:

–     zapewnienie dostępu dla służb technicznych Spółdzielni do części wspólnych budynku w związku z ich kontrolą, konserwacją, remontem

–     usunięcie lub zabezpieczenie na czas remontu wyposażenia tarasu, balkonu typu: rośliny w donicach, meble, sprzęt rekreacyjny, anteny itp.

 

2. W  zakresie bezpieczeństwa mieszkańców i ochrony części wspólnych w nieruchomości:

    a/ każda zmiana w układzie funkcjonalnym lokalu może być dokonana przez użytkownika lokalu wyłącznie na podstawie pisemnej zgody zarządu Spółdzielni,
    b/ na strychach, w piwnicach, na balkonach (loggiach) i tarasach niedopuszczalne jest przechowywanie materiałów łatwopalnych i innych zagrażających bezpieczeństwu,
    c/ niedopuszczalne jest gromadzenie i hodowla dużych roślin, drzew, krzewów (w donicach-gazonach) na tarasach i balkonach oraz wieszanie roślin na elewacji budynku,
   d/ na korytarzach i w klatkach schodowych, służących między innymi do ewakuacji ludzi w razie zagrożeń, niedopuszczalne jest umieszczanie przedmiotów łatwopalnych i ograniczających komunikacje, w tym: wszelkiego rodzaju wykładzin posadzkowych, boazerii, obrazów, firan, stojaków, kwietników, kwiatów w donicach, mebli,
    e/ zabronione jest używanie otwartego ognia w piwnicach, na balkonach, tarasach, strychach i w kabinie dźwigowej,
    e1/ zabronione jest palenie papierosów i innych używek palonych w klatkach  schodowych   i pozostałych pomieszczeniach wspólnego użytku.
    f/ w przypadku stwierdzenia ulatniania się gazu należy natychmiast zamknąć zawór dopływu gazu przy kuchence i piecyku lub kurki przy gazomierzu, po czym niezwłocznie zawiadomić o nieszczelności instalacji gazowej pogotowie gazowe i administrację, a poza godzinami pracy administracji – pogotowie spółdzielcze,
    g/ w piwnicach i komórkach lokatorskich zabrania się: 

      •  zastawiania korytarzy piwnicznych wszelkimi przedmiotami,
      •  przechowywania rzeczy stanowiących pożywkę dla gryzoni,
      •  przechowywania przedmiotów gnijących i rozkładających się,
      •  przechowywania przedmiotów i wyrobów łatwopalnych i toksycznych,
      •  instalowania światła,
      •  przechowywania urządzeń elektrycznych pod napięciem (lodówki, pralki,

 

         klimatyzatory itp.),
      •  innego użytkowania komórek niż ich przeznaczenie (np. warsztat, lokal  

         mieszkalny, lokal sportowo-klubowy itp.)
    h/ opuszczając piwnicę należy zgasić światło i zamknąć dokładnie drzwi,
    i/ niedopuszczalne jest samowolne instalowanie klimatyzatorów, anten radiowych i telewizyjnych na dachach i elewacjach, jak również wchodzenie na dach budynku,
    j/ naprawę i przeróbkę instalacji elektrycznej znajdującej się poza lokalami mogą przeprowadzać jedynie pracownicy Spółdzielni, a w lokalach osoby posiadające uprawnienia do wykonywania tych czynności na zlecenie użytkownika lokalu,
    k/ naprawy i przeróbki instalacji gazowej, w tym instalowanie urządzeń gazowych, mogą być przeprowadzone tylko przez pracowników Spółdzielni lub na zlecenie użytkownika lokalu przez osoby mające stosowne uprawnienia,
    l/ o poważniejszych uszkodzeniach zauważonych w budynku i jego otoczeniu lub o wadliwym funkcjonowaniu instalacji (przecieki wody, przepalanie się żarówek, uszkodzenie przycisków na klatkach schodowych itp.) użytkownicy lokali powinni niezwłocznie poinformować gospodarza domu lub administrację.


3. W zakresie korzystania z pojazdów samochodowych:
     a/ parkowanie samochodów na terenach wewnątrzosiedlowych poza obszarem jezdni jest dozwolone jedynie w miejscach do tego wyznaczonych i oznakowanych przez administrację Spółdzielni  zgodnie z przepisami o ruchu drogowym,
     b/ zabrania się dokonywania napraw samochodów i motocykli, malowania karoserii, a także mycia pojazdów poza miejscami do tego wyznaczonymi zgodnie z przepisami o ochronie środowiska,
     c/ użytkownicy pojazdów obowiązani są do przestrzegania znaków drogowych określających organizację ruchu wewnątrz osiedla.

31 . W zakresie  parkowania pojazdów samochodowych na ogrodzonej  nieruchomości wspólnej:
     a/ uprawnionymi do wjazdu i  parkowania są użytkownicy  lokalu i  osoby zamieszkałe w lokalu,
     b/ uprawnieni do parkowania  mają obowiązek zgłoszenia do administracji osiedla numerów rejestracyjnych pojazdów samochodowych.
     c/ na miejscach parkingowych (postojowych)  obowiązują zasady  ruchu pojazdów zawarte w ustawie z dnia 20 czerwca1997r. - Prawo  o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późniejszymi zmianami),
   d/ na nieruchomości wspólnej zabronione jest :

·         parkowanie  lub postój  pojazdów w miejscach niedozwolonych, w szczególności na drogach pożarowych, chodnikach i trawnikach oraz   przed oknami, wejściami do klatek schodowych  i wejściami do pomieszczeń zsypowych,

  • zakłócanie ruchu  kołowego na miejscach parkingowych (postojowych) poprzez zastawianie lub blokowanie wjazdu oraz zajmowanie dwóch miejsc przez  jeden pojazd,
  • parkowanie lub postój pojazdów ciężarowych i dostawczych,
  • parkowanie lub postój pojazdów niesprawnych technicznie (wraków), przyczep towarowych i kempingowych,
  • dokonywanie napraw, tankowanie i mycie pojazdów,
  • parkowanie pojazdów z nieszczelnymi układami powodującymi wycieki płynów, olejów, paliw,
  • zachowanie lub działanie sprzeczne  z zasadami współżycia społecznego lub zakłócające  korzystanie z parkingów i miejsc postojowych,

·         działanie niezgodne  z przepisami p.poż.

    e/  w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, Spółdzielnia może zastosować środki niezbędne do przywrócenia  stanu zgodnego z tym Regulaminem, w tym:

·         usunięcie pojazdu z terenu nieruchomości ogrodzonej na koszt właściciela (pokrycie kosztów związanych z usunięciem pojazdu z terenu nieruchomości ogrodzonej oraz zabezpieczeniem i przechowywaniem ),

·         wystąpienie z roszczeniami z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości,

    f/  użytkownik lokalu ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane przez pojazd lub powstałe w związku z korzystaniem z miejsca parkingowego (postojowego),  w szczególności  z tytułu zanieczyszczenia powierzchni parkingu, drogi dojazdowej, na skutek wycieku płynów z pojazdu (oleje, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, paliwa itp.),
    g/ Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku zniszczenia lub uszkodzenia pojazdów znajdujących się na terenie  ogrodzonym, miejscach parkingowych (postojowych), z winy innych użytkowników, bądź działania siły wyższej, jak również nie  ponosi odpowiedzialności  za wyposażenie pojazdów i rzeczy w nich pozostawione.
Wyłącza się odpowiedzialność Spółdzielni z tytułu szkód komunikacyjnych i  parkingowych dotyczących pojazdów i osób korzystających  z miejsc  parkingowych  (postojowych). 

 

 4.  W zakresie opieki nad zwierzętami:

    a/ użytkownicy lokali posiadający zwierzęta powinni im zapewnić stałą  i odpowiednią opiekę, przestrzegać wymogów sanitarno- porządkowych oraz usuwać zanieczyszczenia po zwierzętach, jak również naprawiać szkody wyrządzone przez zwierzęta w zieleni osiedla,
    b/ osoby posiadające psa lub kota podczas wyprowadzania ich z domu obowiązane są do stosowania ogólnie obowiązujących przepisów,  a ponadto obowiązane są do zaszczepiania zwierząt przeciw wściekliźnie w ustalonych terminach,
    c/ hodowla zwierząt i ptaków w budynkach oraz na terenie osiedli jest zabroniona.

     

 

 5. Pozostałe przepisy dotyczące współżycia mieszkańców budynku:

      a/ lokal mieszkalny powinien być użytkowany na cele mieszkalne; prowadzenie w lokalu działalności gospodarczej, z wykorzystaniem części wspólnych w nieruchomości wymaga zgody Zarządu Spółdzielni,
      b/ użytkownicy lokali i osoby przebywające w ich lokalu obowiązani są do zachowywania się  w sposób nie zakłócający spokoju innym mieszkańcom,
      c/ za szkody wyrządzone przez dzieci wszelką odpowiedzialność prawną i finansową ponoszą ich rodzice i opiekunowie, 
      d/ w godzinach 2200 – 600 mieszkańców budynków obowiązuje zachowanie ciszy nocnej, a zwłaszcza:

·         ściszenie odbiorników radiowych  i telewizyjnych,

·         zaniechanie głośnej gry na instrumentach, głośnego śpiewania, głośnych rozmów, korzystania z odkurzacza, pralki,

       e/ w godzinach 1800 – 800 mieszkańców  budynków obowiązuje zakaz wykonywania prac remontowych zakłócających spokój innym mieszkańcom,
       f/ w niedziele i dni świąteczne obowiązuje całkowity zakaz wykonywania głośnych prac przez całą dobę,
       g/ z pomieszczeń ogólnego użytku, w tym z pralni i suszarni nie wolno korzystać zarobkowo,
        h/ uwagi o zdarzeniach zagrażających bezpieczeństwu życia lub zdrowia ludzi albo mieniu znajdującemu się na terenie Spółdzielni,  należy zgłaszać do zarządu Spółdzielni lub administracji osiedla,
       i/ w  wypadku działań mieszkańców lub innych osób znajdujących się na terenie Spółdzielni zagrażających bezpieczeństwu życia lub zdrowia ludzi albo mienia na tym terenie, każdy mieszkaniec lub przedstawiciel Spółdzielni ma prawo i obowiązek zwrócić uwagę na  niewłaściwe zachowanie się tych osób i zażądać zaprzestania tych działań.


 

 

 

IV. Postanowienia końcowe


1.   Jeżeli użytkownik lokalu i osoby w nim zamieszkałe wykraczają w sposób rażący lub uporczywy przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu, oraz niewłaściwie zachowują się czyniąc korzystanie z innych  lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym, Spółdzielni przysługuje w stosunku do tych osób zastosowanie sankcji przewidzianych ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. Nr 119/03, poz. 1116, z późniejszymi zmianami).

2.   Jeżeli użytkownik lokalu bądź osoby z nim zamieszkałe nie przestrzegają  przepisów niniejszego Regulaminu, Spółdzielni przysługuje  w stosunku do tych osób  roszczenie o zwrot poniesionych  w związku z tym strat, niezależnie  od możliwości zastosowania w stosunku do nich  sankcji przewidzianych Statutem.

3.   W przypadku nieprzestrzegania  niniejszego Regulaminu  organa Spółdzielni uprawnione są do kierowania  odpowiednich wniosków z interwencją  lub o ukaranie  do właściwych organów (m.in. Policja , Straż Miejska, Nadzór Budowlany).

4.    Użytkownik lokalu odpowiada majątkowo za wszelkie szkody wyrządzone innym użytkownikom lokali na skutek  zaniedbań własnych i osób wspólnie  zamieszkałych  oraz najemców ich lokali.

5.     Użytkownik lokalu  jest zobowiązany  do naprawnienia na własny koszt wszelkich  szkód powstałych  na terenie nieruchomości  z jego winy, a w przypadku naprawienia  takiej szkody na zlecenie Zarządu Spółdzielni, pokrycia  kosztów usunięcia szkody na pierwsze wezwanie.

6. W sytuacji kiedy użytkownik lokalu bądź osoby z nim zamieszkałe bezzasadnie wzywają Pogotowie Mieszkaniowe będą obciążone  pełnymi kosztami  takiego nieuzasadnionego wezwania.



 

 

Regulamin  zatwierdzony uchwałą  Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Ogniwo”  nr  49 z dnia 28  listopada 2017 roku, wchodzi w życie z dniem uchwalenia.             


Jednocześnie traci moc Regulamin porządku domowego w Spółdzielni Mieszkaniowej „Ogniwo” w Łodzi”  zatwierdzony uchwałą Rady Nadzorczej SM ”Ogniwo”  nr  17/2009 z dnia 13.01.2009r. z późniejszymi zmianami.

 


 

« poprzednia   następna »
 
WSTECZ

WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE © 2010 - Spółdzielnia Mieszkaniowa OGNIWO

Designed by NETWORKDESIGN & ALT Systemy Informatyczne