Regulamin rozliczania kosztów wywozu odpadów komunalnych z budynków mieszkalnych spółdzielni mieszkaniowej „Ogniwo” w Łodzi
REGULAMIN ROZLICZANIA KOSZTÓW WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z BUDYNKÓW MIESZKALNYCH SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „OGNIWO” W ŁODZI
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin opracowano w oparciu o :
a) Uchwałę Nr XXX VII /1157/21 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty na terenie Miasta Łodzi,
a) Uchwałę Nr XXX VII /1157/21 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty na terenie Miasta Łodzi,
b) Ustawę z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
c) Statut obowiązujący w Spółdzielni.
2. Regulamin stanowi podstawę do określenia metody rozliczania kosztów wywozu odpadów komunalnych, zwanych dalej kosztami wywozu oraz ustalenia opłat z tego tytułu, zwanych dalej opłatami, w lokalach mieszkalnych Spółdzielni.
3. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają :
a) Spółdzielnia – Spółdzielnia Mieszkaniowa „Ogniwo” w Łodzi,
b) lokal mieszkalny – lokal, na którym ustanowione jest spółdzielcze prawo do lokalu lub prawo odrębnej własności, a także lokal o nieuregulowanym stanie prawnym lub lokal w najmie,
c) lokal opomiarowany – lokal, w którym zainstalowane są indywidualne wodomierze na instalacji zimnej i ciepłej wody,
d) lokal nieopomiarowany – lokal, w którym nie zainstalowano wodomierzy indywidualnych,
e) wodomierz główny – wodomierz zainstalowany w budynku na instalacji rozprowadzającej,
f) wodomierze indywidualne – wodomierze zainstalowane na ujściach wody
w lokalach mieszkalnych i poza lokalami mieszkalnymi, w tym w lokalach użytkowych oraz w pomieszczeniach gospodarczych i na zewnętrznych punktach czerpalnych wody,
w lokalach mieszkalnych i poza lokalami mieszkalnymi, w tym w lokalach użytkowych oraz w pomieszczeniach gospodarczych i na zewnętrznych punktach czerpalnych wody,
g) średniomiesięczne zużycie wody w lokalu mieszkalnym – średniomiesięczne zużycie wody (w m3) liczone jako iloraz ogólnego zużycia wody w danym lokalu w danym okresie rozliczeniowym i liczby miesięcy, których okres rozliczeniowy dotyczy,
h) średniomiesięczne zużycie wody w nieruchomości - średniomiesięczne zużycie wody ( w m3 po zaokrągleniu w dół do pełnej liczby całkowitej), na 1 osobę w nieruchomości, liczone jako iloraz ilości zużytej wody w danej nieruchomości, obliczonej zgodnie z pkt II 3. w danym okresie rozliczeniowym, liczby osób zamieszkałych w tej nieruchomości wg stanu na ostatni dzień okresu rozliczeniowego i liczby miesięcy, których okres rozliczeniowy dotyczy,
i) okres rozliczeniowy – okres od 1 stycznia danego roku do 31 grudnia tego roku,
j) użytkownik lokalu – osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu lub osoba korzystająca z lokalu o nieuregulowanym stanie prawnym,
k) opłaty – opłaty za wywóz odpadów komunalnych, uiszczane w formie miesięcznej zaliczki przez użytkownika lokalu w ramach opłat eksploatacyjnych,
l) nieruchomość – podstawowa nieruchomość ewidencyjna obejmująca budynek lub budynki wraz gruntem przynależnym do tego budynku lub tych budynków,
w której ustanawia się odrębną własność lokali,
w której ustanawia się odrębną własność lokali,
ł) osoby zamieszkałe w lokalu - osoby przebywające w danym lokalu przez okres
dłuższy niż 14 dni, bez względu na fakt zameldowania bądź zgłoszenia ich do
zamieszkania przez użytkownika lokalu,
dłuższy niż 14 dni, bez względu na fakt zameldowania bądź zgłoszenia ich do
zamieszkania przez użytkownika lokalu,
m) stawka za wywóz odpadów komunalnych, zwana dalej stawką za wywóz - cena za 1 m3 zużytej wody określona uchwałą Rady Miejskiej w Łodzi
na potrzeby ustalenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
n) powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych – powierzchnia wszystkich pomieszczeń znajdujących się w lokalu mieszkalnym, określona liczbą m2.
4. Nieruchomości Spółdzielni wyposażone są w pojemniki umożliwiające zbieranie odpadów komunalnych w sposób selektywny. Koszty przygotowania miejsc pod pojemniki, koszty zakupu pojemników i ich utrzymania obciążają koszty eksploatacji nieruchomości.
II. KOSZTY WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH
1. Koszty wywozu ewidencjonowane są odrębnie dla każdej nieruchomości.
2. Wysokość kosztów dla danej nieruchomości określa się w oparciu o ilość zużytej wody w danej nieruchomości (m3) i stawkę za wywóz, z zastrzeżeniem pkt. 3.
3. Ilość zużytej wody w nieruchomości ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego w nieruchomości, po pomniejszeniu o ilość zużytej wody wykorzystywanej w lokalach użytkowych w tej nieruchomości i ilość wody wykorzystywanej na cele wspólne nieruchomości (pomieszczenia gospodarcze
i zewnętrzne punkty czerpalne).
i zewnętrzne punkty czerpalne).
III. OPŁATY ZA WYWÓZ ODPADÓW KOMUNALNYCH I ICH ROZLICZENIE
1. Opłaty w danym okresie rozliczeniowym ustala się w następujący sposób :
a) dla lokalu opomiarowanego – w formie zaliczek jako iloczyn średniomiesięcznego zużycia wody w lokalu liczonego w m3 w poprzednim okresie rozliczeniowym lub wg uzgodnień z użytkownikiem lokalu i obowiązującej stawki za wywóz,
b) dla lokalu nieopomiarowanego – w formie zaliczek jako iloczyn średniomiesięcznego zużycia wody w nieruchomości w poprzednim okresie rozliczeniowym przypadającym na jedną osobę powiększonym współczynnikiem 3,3 (po zaokrągleniu w dół do pełnej liczby całkowitej), stawki za wywóz i liczby osób zamieszkałych w lokalu.
2. Rozliczenie opłat, z uwzględnieniem zaliczek, o których mowa w pkt. 1, odbywać się będzie w roku kalendarzowym, którego dotyczy okres rozliczeniowy do 31 marca następnego okresu rozliczeniowego, zgodnie z zapisami w pkt. 3.
3. Naliczone opłaty rozlicza się :
a) w lokalach opomiarowanych jako iloczyn zużytej ilości wody zarejestrowanej przez wodomierze indywidualne (w m3) w danym okresie rozliczeniowym
i obowiązującej w tym okresie stawki za wywóz,
i obowiązującej w tym okresie stawki za wywóz,
b) w lokalach nieopomiarowanych jako iloczyn średniomiesięcznego zużycia wody w nieruchomości w danym okresie rozliczeniowym powiększonego współczynnikiem 3,3 (po zaokrągleniu w dół do pełnej liczby całkowitej), liczby osób zamieszkałych w lokalach nieopomiarowanych w tej nieruchomości, obowiązującej stawki za wywóz
i liczby miesięcy, których okres rozliczeniowy dotyczy.
i liczby miesięcy, których okres rozliczeniowy dotyczy.
4. Różnica w ilości wody, w danym okresie rozliczeniowym, między ilością wody w nieruchomości (obliczonej zgodnie z pkt II. 3.) a ilością wody we wszystkich lokalach tej nieruchomości (zarówno lokalach opomiarowanych jak i nieopomiarowanych) zostaje rozliczona z użytkownikami lokali w terminie
do 31 marca następnego okresu rozliczeniowego, w przeliczeniu na 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego.
do 31 marca następnego okresu rozliczeniowego, w przeliczeniu na 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego.
IV POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie dyspozycje „REGULAMINU ROZLICZANIA KOSZTÓW ZIMNEJ WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW” z dnia 25.10.2016 r.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2021 r., zgodnie z uchwałą Rady Nadzorczej Spółdzielni nr 18 z dnia 18.05.2021r.
następna » |
---|
Poprawiony (wtorek, 01 marca 2022 14:07)
WSTECZ